- Starbucks'ın fiyatlama politikası rakiplerinden daha farklı ve müşterilerin bunu dikkate alması gerekiyor.
- Kahve'nin fiyatı Starbuck'ta rakiplerinden %38 daha pahalı ve bu durum özellikle öğleden sonraları için can sıkıcı olabilir.
- Hali Hazırda Starbucks yüksek fiyatlamasıyla piyasada dikkat çekerken kahve fiyatlarında olası bir artışın etkileri hoş olmayacaktır.
Sabahın erken saatlerinde herkes kahve keyfi yaşamak istemektedir. Dolayısıyla hiç kimse Starbucks'ın fiyatlarının rakiplerinden %38 daha yüksek olmasını önemsememektedir. Ama yeni araştırmalar göstermektedir ki özellikle öğleden sonraları müşterilerin algıları daha açık olmakta ve bu durumda fiyat farkının hissedilip satışlara azalış olarak yansımasını sağlayabilir.
Yapılan araştırmalar sabah saatlerinde fiyat hassasiyetinin daha az olduğunu öğleden sonra ise insanların fiyatlara daha çok dikkat ettiğini göstermektedir. Bunun yanı sıra insanlar öğleden sonra genellikle buzlu ve soğuk içecekleri tercih ederken, kahve hala iyi bir alternatif olmayı sürdürüyor.
Starbucks müşterilerine kahvenin yanında yiyecek almaları için azami düzeyde baskı yapmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder