27 Haziran 2018 Çarşamba

Google Harika Bir Yöneticinin özelliklerini Araştırmaya Kara vermiş ve Bir çalışma Başlatmış, Sonuçlarına Beraber Bakalım

Dünya şirketleri iyiyi, daha iyiyi en iyiyi aramaya devam ediyorlar. Bu doğrultuda mükemmelin arayıcılarından olan Google harika bir yöneticinin özelliklerini araştırmaya karar vermiş ve bakalım bu çalışmanın sonucunda neler çıkmış.

20 sene önce birisi size çıkıp dese ki Google diye bir kurulacak ve hayatınızdaki bütün ezberleri ve alışkanlıkları değiştirecek muhmetelen gülüp gerçerdiniz. Ama bugün dünyanın en büyük değişminin mimarı Google hayatımızın tam ortasında. Peki nedir bu Google?

Ama,hepimizin bildiği gibi bugün Google dünyanın en büyük teknoloji şirketi konumunda ve bu şirket mükemmeli aramaya devam ediyor.

Şüphesiz en iyi yönetici farklılık yaratırken ekibini de mutlu etmeyi başaran yöneticidir. Google bunu yıllar önce ispatlamakla kalmadı sonrasında somut maddelerle de kağıda döktü. Peki şimdi biz önümüze konulan bu azır bilgiden neden faydalanmıyoruz?

İyi Bir Eğitmen

Çalışanların yöneticilerinin onları eğitmesine ve onları zorlamasına ihtiyacı vardır. yalnızca onlarla beraber olduklarını bildikleri yönetici profili yeterince iyi değildir.

Çok başarılı olsa da olmasa da her çalışanın yönetilmesi gerekmektedir. Ancak bazı çalışanları kendi haline bırakıp, hiç bir geri bildirim ya da yönlendirme yapmadan kendi hallerinde çalışmalarını beklemek kariyer gelişimlerine zarar verebilir.

Takımını Güçlendir, Her şeyi Yönetmeye Çalışma

Evet, yöneticilerin düştükleri en büyük hatalardan bir tanesi ekibin çıkardığı her işin içinde olmaya çalışması. Bu durum çalışanların hevesini kırdığı gibi gelişmelerine engel teşkil etmektedir.

Google araştırması gösteriyor ki, ekibinize güvenin, onları savunmaktan geri durmayın.

Başarı ve Mükemmelliğe Odaklı Herkesi Kapsayıcı Bir Takım Ortamı Oluşturun

Her gün bütün ekibinizi işin içinde hissettiği bir ortam oluşturun ve herkes başarı ve mükemmelliğe odaklı olduğunun farkında olsun.

Sonuç Odaklı ve Üretken

Çalışanlarının yöneticilerinin tembel olmasını istemezler. İnsanlar tembel bir yönetici ile çalışmaktansa üretken ve başarılı bir ekibin parçası olmak isterler. Ama bunu başarmak sanıldığı kadar kolay değildir, tonunuzu iyi ayarlamanız gerekir.

İletişimi İyidir dinler ve Bilgi Paylaşır

Aslında iyi bir yönetici olamnın ilk kuralı iletişim becerisidir. Ama ilk kural iyi bir yönetici iyi bir dinleyicidir.

İnsanları dinlerseniz, onları kendilerini değerli hissettirirsiniz.


Kariyer Gelişimini Destekler ve Performansınızı Değerlendirir

Yöneticiler sadece çalışanlarının yeteneklerini geliştirmeye odaklanmamalı aynı zamanda onlardan beklentilerini dürüst performans geri bildirimleriyle açıkça belirtmelidirler.


Ekibi için Açık bir Strateji ve Vizyonu Vardır

Ekibinizi sadece dinlemeyeceksiniz aynı zamanda onlara duyduklarınızı da paylaşacak ve şirket hedeflerine hep beraber yürüyeceksiniz.

Ekibi Yönlendirecek Teknik Bilgisi Olmalıdır

devam edecek...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder