23 Ekim 2018 Salı
2018 Yılında Müşteri Deneyimine Odaklanmış 10 Şirket
Bazı şirketler müşteri deneyimindeki başarıları ile adlarından söz ettirirken bazıları da müşteri deneyimine takıntılı olmaları ile meşhurdur. Bu markalar kişisel deneyimleri bir üst seviyeye taşımış, harika avantajlar ve kalite ürünler sunmaktadırlar. Aynı zamanda müşterilerini dinlemektedirler ve data ve teknolojiden faydalanmaktadılar, ve böylece müthiş bir müşteri deneyimi yaratarak, müşteri ile marka arasında farklı bir etkileşim oluşturmaktadırlar.
Şimdi 2018 yılında müşteri deneyimini takıntı haline getirmiş şirketleri ve müşteri en öne koyan altın standartları bulabilirsiniz.
Ritz Carlton
Ritz Carlton ismi bile başlı başına gayet sofistike olamkla beraber, çalışanları hizmet kalitesinin marka ismine layık olması için ellerinden geleni fazlasıyla yapmaya çalışmaktadırlar. Ritz Carlton müşteriyi önceliklendiren ve kişisel müşteri deneyimini en yukarıya çekecek şekilde çalışması ile bilinen bir markadır. Şirketin temek hedefi müşterilerle personel arasında görünmeyen bir bağ kurarak müşterilerin tarifsiz bir hotel deneyimi yaşamasına odaklanmaktır.
BufferApp
Sosyal medya yönetimi uygulaması Buffer müşteriler tarafından destekleyici bir hizmet veryor ve adına mutluluk ekibi deniyor. Buffer ekibi sürekli müşterileri ile temas halinde ve olası problemleri ivedilikle adresleyip çözüm üretmeye çalışan bir şirket. Şirketin yaptığı her işte öonceliğini kesinlikle müşteriye veriyor olması ve her çalışanın amacının mutlu müşteriler olması şirketi müşteri memnuniyetine takıntılı yapıyor.
Trader Joe’s
Trader Joe müşterileri markaya tutkulu bir şekilde bağlıdırlar ama bunun için elbette Joe Joe kurabiyelerinden fazlası olması gerekiyor. Müşteri memnuniyetinde en üst sırada yer alan firmanın bu başarısının altındaki temel etken çalışanların müşteri memnuniyetine odaklanmasından kaynaklanıyor.
Harley Davidson
Bir Harley Davidson satın aldığınızda Harley ailesinin ömür boyu üyesi harley ailesinin ömür boyu üyesi haline geliyorsunuz. Müşteriler 325 bin üyeli Harley ailesinin parçası haline gelmek için cesaretlendiriliyor. Harley ailesi müşterileri birbirleriyle bağlamakla beraber aynı zamanda motorsikletlerin bakımı ve diğer konularda da kullanıcılar arasında bir bağ oluşturuyor. Harley Davidson şunu çok biliyor motorsiklet almak pahalı bir şey ve bu nedenle müşteri memnuniyetini her şeyin önünde tutarak bir ömür boyu markalarının arkasında durmalarını sağlıyor.
Amazon
filmleri ve market alışverişlerin de içerecek şekilde ücretsiz 2 gün kargo imkanı sunan Amazon Prime her alanda müşterilerinin hayatını kolaylaştırmayı hedeflemektedir. Şirket müşterilerin problemlerini çözmek adına daima bir yenilik ve gelişim içindedir. En önemlisi de müşterilerle sürekli iletişim halinde olan bir ekiple mevcuttur bu ekip herhangi olumsuz bir durumda müşteriye hediyeler yollayabilmekte ya da ücretsiz Prime üyeliğini uzatabilmektedir.
Costco
Çalışanlarını iyi eğittiği için Costco mağazanın kapısından giren her müşterisi için müşteri odaklı bir deneyim sunabilmektedir. Firma satın alma zamanına ve yerine bakmaksızın limitsiz bir şekilde iade edilen her şeyi kabul etmektedir. Bunun yanında Costco müşterilerin mağaza içindeki beklentilerini dinlemekte, otomatik ve kolayca yüklenebilen kuponları müşteriye sunmakta, ve geri çağırılan ürünler için o ürünleri satın alan müşterilerle irtibata geçebilmektedir. Firma büyük indirimler sunmasına rağmen bu indiirmlerin maliyetini kesinlikle müşteri deneyimine yansıtmamaktadır.
Zappos
Zappos müşteri deneyiminde her zaman en iyi şirketlerden biridir ve 2018 yılında da bu durum değişmemiştir. Firma müşterilerine artan bir şekilde şükranlarını sunmaktadır. Bu durumda firmayı müşterilerine süprizler yaparak ve onları memnun ederek müşterileri ile bir bağ kurmayı hedeflemektedirler. Mesela bir müşteri bir problemi için firmayı aradığından arkadan ağlayan bebek sesi duyan çalışanlara müşterilere bebek battaniyeleri yollamaktadılar. Ayrıca ülke çapında bir çok programlara, canlı müzik dinletileri ve happy hour saatleri yaparak müşteri ile sağlam bağlar kurmaktadırlar.
Dollar Shave Club
Güzellik ürünleri sektöründe çok ciddi bir rekabet vardır ancak Dollar Shave Club müşteriyi odağına aldığı için diğer firmalardan farklılaşmaktadır. Şirket teknolojiden faydalanarak müşterilerin satın alma sebepleri ve alışkanlıklarını anlamaya çalışmaktadır. Bütün çalışanların tek odak noktası şirketin mottosunda da yazdığı gibi "Biz duruma göre hareket etmiyoruz, müşteriye göre hareket ediyoruz."
Disney
Disney ucuz olmamasına rağmen insanlar Disney için sunduklarına sahip olabilmek için yüksek tutarlar ödeyebilmektedirler. Disney çalışanlarını özellikle çocuk müşterilerine ismiyle hitap etmeleri için eğitmektedir. Bu durum her yaştan insaı Disney'in büyüsünü fazlasıyla yaşamasını sağlamakta ve eşsiz bir deneyim yaratmaktadır.
Netflix
Bu yayın devi firma müşterilerini tanımaya odaklanmıştır. Netflix binlerce datayı toplayarak müşterilerine en kişisel öenerileri sunmaya çalışmaktadırlar. Bu datayı kullanarak müşterilerinin hoşuna gidecek dizileri ve ödüllü filmleri önermektedir. Müşterilerinin gereksinimlerini anlayan Netflix, onların en sevdiği yayıncı firma olarak bütün müşterileri tarafından sevilmektedir.
Yazının orjinaline buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
-
Audit : Denetim Bounced Cheque : Karşılıksız Çek Balance Sheet : Bilanço Debt : Borç Debt Instrument : Borçlanma Aracı Deferred Tax : Ertele...
-
Bütçeleme günümüzde hemen hemen bütün şirketlerin önünü görmek adına başvurdukları en temel finansal planlama aracı olarak karşımıza çıkmakt...
-
CDS (Credit Default Swap) Türkçesi Kredi temerrüt takasıdır. Şimdi herkesin anlayabileceği gibi anlatacak olursak; Bir firmayla iş yapıy...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder