Salı günü Starbucks'ın yatırımcılara açıklamasında, özellikle büyük şehirlerde çok fazla mağazamızın olması birbirlerinin işlerini baltalamaktadır. Şirket son tahmininde mağazaları için satışlarının artış oranını azaltarak %1 e çekmiştir, ama bu artış yatırımcıların beklentisinin altında kalmıştır. Buna ilave olarak şirket mevcut mağazalarının kapatmasının yanında yeni açılması muhtemelen bir çok alana da lisans vermemeyi düşünmemektedir. Özellikle otel lobileri ve hava alanları gibi.
Bunun yanında 2019 yılında Starbucks Amerika içindeki toplam mağaza sayısını arttırmayı hedeflemektedir. Bunun yanında Starbucks müşteri sadakat programının gelişmesine, mobil siparişi arttırmaya menüsüne yeni şeyler eklemeyi ve çay menülerini yeniden gözden geçirerek satışlarını arttırmayı hedeflemektedir.
Şirketin CEO su Kevin Johnson CNBC'ye yaptığı bir konuşmada hedeflerini anlatırken diyor ki "Müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlamada ve önceliklerimizi belirlemede hızlı olmak zorundayız." Geçtiğimiz yıl bir çok aksiyon alarak şirketimizin pozisyonunu güçlendirip, temel değerlerimize tutunarak yatırımcılarımız için uzun vadeli değer yaratmaya odaklandık.
Günün sonunda Strabucks tüm dünyada 22.000 lokasyonu vardır. Sadece New York'da 300 mağazası bulunmaktadır. 150 tane şubeyi kapatmak şirket için akıllıca bir hamle olabilir, ama unutulmaması gerken bir şey var ki o da Starbuck'ın her köşede bir mağaza olduğu düşüncesinin akıllardan çıkmaması.
Yazının orjinaline buradan ulaşabilrisiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder